Khamis, Oktober 1

kopi dan pasta

Bila at the end of the day, kau hanya his best sex partner, kau rasa jatuh cinta itu satu pembaziran masa dan perkataan perasaan itu tidak harus wujud dalam hati dan diri kau itu tidak harus pun digelar manusia.

Kau rasa all these while those smiles hanya palsu, kau macam tersekat between mimpi dan realiti. Dan kau cari which part of you yang betul-betul human, kau tanya pelbagai soalan mencari jawapan di mana salah everything. Dan hari-hari kau akan sedih dan fikir dan sayu dan sepi. Pasal ya, at the end of the day, kau hanya worth yang itu.

Nothing more. Nothing less.

Dan bila kau sedang menangis tersedu, kau mahu dakapnya dari belakang, kau mahu tergesa-gesa bisikkan ke telinganya,“Kalau memang wujud akan perasaan cinta itu, you shouldn’t be coming back for more. Make her happy instead pasal dia macam terlalu percaya dengan perasaan cintanya untuk kau. Buat dia bahagia pasal nafsu itu boleh memakan diri, sayang. Kau bercintalah dengan jujur pasal karma is always around to haunt you.”

Dan ketika kau lepaskan dakapan erat itu, sekaligus cinta ditoreh lumat dari kamus hidup kau. Dan kau melutut dan berdoa dan berdoa dan berdoa. Dan kau paksa untuk dia stop haunting you.

Pasal hanya kau seorang sahaja tahu betapa dalamnya luka yang terparut di hati kau dan setiap kali dia kembali dengan attention-nya kau macam seorang anak kecil yang menggenggam candies warna-warni yang fikirnya purpose untuk hidup adalah dengan menyuapkan benda-benda manis ke dalam mulut. Tapi yang keluar dari celah-celah attention-nya hanya tikaman bertubi-tubi yang buat darah kau memancut keluar yang buat kau meraung sakit yang buat kau fikir bagaimana dia boleh jadi sekejam itu, yang dahulunya, the sweetest thing you had ever known.

8 ulasan:

sarahistheone berkata...

so sad lah! i cried kot

Tanpa Nama berkata...

Itu aku rasa.
Words by words.

+syayakira

Tanpa Nama berkata...

yes its happened in real.
but what we should really do with that?
hati konon masih sayang
walau sedar tp masih beri peluang..
salah siapa?

**dilala

a wife to her bestfriend & a mommy berkata...

these explain everything.

am here.

Me berkata...

meraung sakit yang buat kau fikir bagaimana dia boleh jadi sekejam itu, yang dahulunya, the sweetest thing you had ever known. <<-- tsk tsk. setuju!!!!

fara[the]bugbuster berkata...

hey selamat hari raya... lama tak singgah baca...

oh! bila baca nih mcm tgk reflection kat cermin.. i see me!

take care

Iffah Zara berkata...

so true!
sedih...

Fashafishy berkata...

tu la.mcm baca depan cermin la.
:(
ishh