Isnin, Mac 30

kalau tidak mahu boyfriend ada kawan perempuan langsung, gari sahaja di rumah

aku bila suka, macam tidak fikir banyak. aku layan perasaan suka sebab aku suka rasa perasaan suka. aku jarang sekali fikir pasal aftermath perasaan suka. dan aku juga akan buat tindakan terburu-buru bila rasa suka. sometimes it's really annoying sampai boleh chase the things yang aku suka pergi jauh.

macam aku suka kucing. aku bela kucing dalam apartment tingkat tinggi-tinggi; 11th, 14th. aku selfish (sarah si aktivis kucing, please don't be mad at me. i can't help it) pasal aku cuma bawa kucing aku turun main rumput once in a blue moon sahaja. aku bagi kucing makan banyak-banyak pasal mahu dia jadi gemuk dan malas so boleh tidur sama (degil, eventhough hidung aku sensitif pada bulu kucing). alih-alih, dia bosan, tinggalkan aku dan cari rumput dan freedom dan betina yang bulu sama banyak dengan dia. arnab pemberian kawan-kawan ("kau boleh ke jaga?" "boleehhh. mesti boleh punya.") wasted macam itu sahaja. hajat elle untuk mengahwinkan arnabnya pun tidak tercapai.

what a selfish bitch, huh?

bukan. bukan. aku tidak seteruk itu. not quite a bitch but i'll go bitching gila babi about other people kalau mereka cari pasal dengan aku. prolly i'll get to tell about that one of these days. pasal, truth be told, bitching about other people buat kau rasa best. gasp! did i just typed that? *buat muka makcik yang suka mengumpat tapi faking the innocence

okay. so aku ada buat statement yang maybe i might just 'eat' somebody's boyfriend tapi itu bukan general pun. the last thing yang aku perlu dalam hidup aku ini adalah cat-fights dengan perempuan. aku macam tidak kuasa sangat mahu ada enemies. tapi sudah nasib badan, aku mesti akan ada 'hal' dengan perempuan-perempuan yang berkuasa ke atas kawan-kawannya (macam "she's messing with me so aku tidak kisah if dia ada buat hal dengan kau atau tidak, kau kena side dengan aku"). tolonglah! eh. atau sebenarnya itu adalah lumrah 'girlfriends'? aku tidak pasti pasal i don't belong to a certain girlfriends-circle what-so-ever. kasihan, kan? padahal i was from a girls' school. no wonder i'm such a sad, pathetic person. oh well. anyway, ini aku mahu cerita, kalau kau rasa aku ini seorang yang membahayakan untuk relationship kau, baik kau lupakan saja. i am not the type of girl yang boleh buat boyfriend orang tinggalkan their current girlfriend. itu aku janji. pasal memang aku tidak kuasa pun mahu kacau boyfriend orang pasal aku terlalu percaya pada karma. and i was in that situation before so i know how it feels like when someone mengendeng-ngendeng pada boyfriend tercinta kau yang kau gila babi percaya kejujurannya di mana kalau kau tanya dia, siapa yang mengendeng dulu, even kalau boyfriend kau jujur, kau tetap akan attack perempuan yang prolly didn't know pun kau girlfriend that certain guy. aku kira-kira, 90% perempuan ada enemies mesti disebabkan lelaki.

kenapa lelaki tidak sebegitu perangainya? aku pun tidak pasti.

okay. so perkara ini terjadi pada aku, some few weeks ago. kau tahu aku rasa mahu tumbuk siapa? the boyfriend. because he didn't straighten things out dan membiarkan girlfriend-nya paranoid dan insecure dan berperangai gila kampung, buat rugi pakai original Chanel bag bought from Paris (haaa...tengok aku mulut jahat). dan result-nya, both of them pun malu. sama semua konco-konco sekali.

i should stop typing.

pasal sebenarnya aku mahu tulis pasal topik lain, sekarang sudah lari. heh.

10 ulasan:

sarahistheone berkata...

i have an awesomeness colleague yang jadikan i tempat untuk dia bitching and somehow we kinda be a bitching buddies but just harmless gossip tentang people yang start bergossip dulu like mencari pasal dengan dia lah. tell you what, gossipping memang bonding activity.


sometimes people yang pretend they tak suka bitch about other ada macam fake lah for me. sebab i susah nak percaya takde orang suci daripada mengumpat langsung. or maybe they type yang suka suppress emotion kot. tapi bila sekali they snap, you can tell banyak jugak benda dia pendamkan.


and on kacau boyfriend orang, i don't know fa but i do know people type nonsense things on blog that they don't mean it. i do that all the time sampai i tak ingat pun apa i tulis. wink wink.


guys yang cover-cover cerita so they can get the best out of both girls or many memang a pussy wimp!

Ann berkata...

aku pn dh byk kali berada dlm situasi yg sm..elo,mcm lh aku nk sgt kt bf ko smpi tuduh2 mcm tu sdgkn si gf tu lgsg x knal aku..klau aku yg mengendeng2 pastu nk tuduh aku ok lh, ni xbuat apa2 tiba2 naek nama ckp aku pnca keretakan..x ke bengang tu.

fictionita berkata...

sarah, damn right pussy wimp! hahaha!

does this mean i should get a boyfriend so at least girls wouldn't take me as such a threat? (GILA KOT NAK THREATEN BY ME) -__-

the unknown berkata...

i used to hv the same prob masa kat unie dulu.

ramai guys yg ajak gado coz they think im tryin to steal their babes away.

gettin threats in sms is still ok.

yg tak tahan bila calarkan kete aku. kete aku x penah wat salah kat die or aweq die nape perlu jadi mangsa?

the thing is, aku mmg x kaco awek org. sigh.. kalo aku tau membe aku tul2 minat sorang aweq, mmg i wont approach the gal.

bukan ape, x sedap hati. i juz wanna hang out with the gal. membe mmg suke gile sampai pk nak kawin. takkan nak kaco plan org?

u need a fake boyfriend? choose me choose me! lol.

fictionita berkata...

hahahaha!!! i've never thought of fake boyfriends before. blame it on you for putting ideas to my head!

the unknown berkata...

yea, im kinda perfect for that post. :P

im always busy with work, hardly around, wont call unless it's a call i've missed.

i can make an appearence only to disappear moments after.

fictionita berkata...

funny. i wonder what made u so sure that u wanna be MY fake boyfriend...

the unknown berkata...

nah i dont. :P

was juz bein' sarcastic, and entertaining the humour.

fictionita berkata...

owh! sarcasm! i dig! ok. be my fake boyfriend, please.

the unknown berkata...

ok now u're bein sarcastic. :P
nice touch.