Khamis, Disember 4

a friend in need is a friend indeed, a friend with weed is better

the major rule in relationships, friendships and all those ships is: never date your bestfriend's ex-boyfriend. unless, kau mahu kepala kau to be chopped off. another meaning untuk suicide juga.

ya, kita semua tahu yang perasaan cinta tidak boleh dipaksa, yada-yada-yada tapi at least try hard in the first place to resist the feelings. kalau sudah jatuh cinta sangat-sangat yang tidak boleh dibendung, well, there's only one thing for your bestfriend to do: be happy for you pasal nama pun bestfriend, kan?

but i guess, ada a couple of bestfriend-pairs out there yang kerja mereka selain dari having girls' day/night out, slumber parties, tidak lain, tidak bukan adalah competing with each other. macam tidak boleh tengok the other party lebih sedikit, mesti mahu menang juga. contoh macam Blair and Serena in Gossip Girl (haha! okay. i totally dig that series pasal aku suka teliti the clothes). aku rasa, bestfriends should support anything together. any good things of course. kalau support jadi drug addict, aku tidak mahu campur. i bet you're a stupid person to be having that kind of a bestfriend. aah. aku baru teringat tentang satu perkara yang aku kerap timbulkan persoalannya dalam kepala aku.

you see, i have a couple of gay/transvestite friends. i love them because i managed to find the very good side of them. tapi, that's the problem. okay. kita ketepikan freedom of speech, freedom to choose or whatever lah kan. kau sayang kawan kau dan kau mahu jadi kawan yang betul-betul kawan. kawan kau mahu jadi pondan (kalau dari segi agama, everyone knows it's wrong pasal macam tidak bersyukur dengan pemberian Tuhan) dan kau sebagai seorang kawan yang betul-betul kawan, sepatutnya lead kawan kau yang satu itu pulang ke pangkal jalan. i mean, that's the best solution right? tapi kau sayang kawan kau dan kau tidak mahu dia bersedih jadi kau pilih untuk support dia in anything that makes him happy which deep inside, is so wrong. selama aku berkawan dengannya, lebih kurang 7 tahun, aku selalu terfikir akan perkara ini.

and of course, the root of the problem, when you seriously think about it, adalah salah aku sendiri. pasal siapa suruh malas beribadat. pegangan agama pun tidak kukuh macam mana mahu lead another person to the right path? lagi-lagi mulut pondan. confirm kena laser makan dalam.

7 ulasan:

sarahistheone berkata...

i pura-pura tahu mulut pondan. laser nyah. tapi i ada kawan lesbo-s i tak tau nak cakap apa, sebab memang takkan boleh kahwin pun. cinta mereka kuat, siap gaduh nangis2

Tanpa Nama berkata...

kenapa kena menyalahkan diri sendiri? adakah sebab KAU dorang jadi begitu? atau dorang dah pilih jalan tu SEBELUM kau kenal? anyways, nobody's perfect. ya, memang kau sorang kawan yang baik dan supportive, tapi walaumacammanapun kau nak dorang "kembali ke pangkal jalan", kalau dorang yang tak mahu atau takde niat sendiri, then tak boleh lah. "as long as they're happy" some said, dan asalkan dorang tak memudaratkan orang2 sekeliling i.e. KAU, dah lah...

Natata berkata...

Persoalan nye bukankah ke dia dah besar panjang ... dikurniakan akal fikiran utk berfikir ... atleast u've tried kan?

Sleep Monger berkata...

owh. masa sekolah menengah aku selalu terfikir benda ni jugak. selalunya aku support je(bukan kes pondan). dan aku bg tahu, yang aku support dia sebab kawan..

of course, biasanya orang akan terkejut bila kau tegur.. terasa sedikit, padahal kau sayang kan.

takpe, nanti ada lah sampai satu tahap kau berterus terang.. manusia dia akan terkejut, dan dia akan faham apa yang kau cakap, tapi mungkin bukan hari tu.

kau dah ckp, terpulang pada dia.. memember yang elok mesti berterus terang.. walaupun terasa.

'A friend in need's a friend indeed,
A friend who'll tease is better,
Our thoughts compress,
Which makes us blessed,
And makes for stormy weather'

he he. kopipes..

Tanpa Nama berkata...

oh..
Penyanyi Pop Rhb itu ialah
dia, dan,
dia ada adalah Penyanyi Pop Rhb.

heh..

u know who is he..

:)

btw, selamat aidiladha, ya

fictionita berkata...

i don't know why la, but i feel guilty of not being a good friend. tapi bila aku cuba lupakan perasaan guilty tu, aku fikir, lantak pi la kan.

pastu aku rasa guilty balik.

pastu aku fikir, we can never satisfy EVERYONE.

pastu aku rasa guilty balik.
ha ha.

[n] berkata...

Everyone takkan pernah puas pun, so just let it slide kot.

At least, you've tried. The rest is up to them.