Rabu, April 1

jawapan yang aku beri berdasarkan satu kisah yang ustazah aku pernah cerita waktu sekolah rendah

i told her, tanpa berfikir panjang, "i'd die bitterly remembered. bila you mati, if orang masih mengumpat you, you're gonna get pahala. prolly you'll get an easier stay dalam kubur."

after saying that, aku macam tidak pasti if that was the right thing to say pasal aku sedang berbual dengan salah seorang Melayu yang berfikiran Barat dan hidup dengan cara Barat. she was once a housemate to a certain writer/poet yang bersuara lantang, yang tidak kisah sangat menyatakan pendapatnya walaupun subjek itu terlalu sensitif yang boleh invite guruh dan kemudian kilat. knowing that, aku macam sudah boleh agak cara pemikirannya dan her lifestyle.

well, aku pun ada juga living the West-lifestyle tapi aku masih percaya in God. if i don't believe in Him, i'd be a wreck.

3 ulasan:

[n] berkata...

Same goes here.

If I don't believe in Him, I think I'd be even worse than I am right now.

Anyways, tak gi check out KLDW?

fictionita berkata...

:)

i cuma pergi yg kat caps square. itu pun half of them dah balik :P
mcm segan banyak sgt org art ni...

the unknown berkata...

ikut ustaz kat surau, u'd only get posthumous pahala or pahala lepas mati in 3 cases..

1. doa anak yg soleh
2. ilmu bermanfaat yg diajar dan masih diamalkan
3. derma yg bermanfaat n masih digunakan i.e. duit derma tuk wat surau n org still solat kat surau tu.

and..

saying somethin bad bout the dead aint good. like it could still hurt u or somethin.

like urself it's hard for me to be good.