Rabu, Oktober 3

berlari ke sudut

dan aku mula melangkah satu demi satu
mencari sudut yang tidak akan memuntahkan aku
suatu sudut yang akan memberi aku perlindungan
dari cahaya yang datang tercari-cari
terasa diri ku kecil, rendah dan kerdil
aku faham akan manusia sekeliling
yang sudah letih dengan bebel ku
yang tidak langsung memberi apa-apa keuntungan untuk mereka
mereka sudah sengaja memekakkan telinga
aku tidak mempersalahkan mereka
kerana hanya pada aku seorang
jari itu harus di tuding
adakah ketagihan yang melanda diri ku yang sesat ini?
mengapa aku masih mencari manusia
menuding jari kepada mereka
memburukkan mereka tanpa menghiraukan kebaikannya?

dan langkah ku mulai melaju
mula berlari-lari anak
mula berlari dangan pantas sampai sekitar menjadi kabur
kepada sudut yang sedang mendepa-kan tangannya
sudi menerima aku yang teresak-esak ini

-f.z.k.-

Tiada ulasan: