Rabu, Mei 7

permainan ego tamat di sini

"you went out on a date and he kissed your hand?"
"you went on an island getaway and you slept with her?"

sebenarnya, kita sama sahaja. tiada beza. aku, kamu, tahu yang kita masih sedang bermain permainan ego ini. tidak perlu kamu tanya aku sama ada itu silap aku atau tidak. i'm glad that i'm getting better at handling heart-broken things like these. kamu pun sudah bahagia, kan? dan aku masih keseorangan di sini tanpa attention dari sesiapa. tertawalah. aku pergi meninggalkan, merosakkan apa yang kita sudah bina selama empat tahun (mungkin) kerana perasaan sayang dan cemburu yang aku tidak tahu bagaimana untuk mengawalnya. aku buat keputusan ikut perasaan supaya kamu tidak terseksa dengan sifat aku yang negatif. but if you think i left because of a third person, so be it. apa lagi yang perlu kita selesaikan? tiada apa.

aku, kamu, hanya perlu belajar dari kesilapan dan membaikinya. ya, mungkin di tengah malam nanti aku akan terjaga dengan keadaan yang sunyi menyucuk dan tiba-tiba menangis tanpa sebab yang relevan. tapi aku tahu kamu akan berdoa kepada tuhan supaya aku kuat. dan aku akan berusaha melupakan segalanya until everything is zero. it's better that way.

2 ulasan:

eryzal zainal berkata...

tangent kehidupan yg blom pasti!

Tanpa Nama berkata...

tak ingin jadi penunggu setia yg tak bertemu jln akhirnya. saya tidak sekuat kamu.