Rabu, Jun 18

take me away for i'll always be your island lover

trip melarikan diri was dreamy. the sand, the clear water, the colourful fishes, the wind, the sun, the stars yang malu sambil bermain sorok-sorok buat aku lupa realiti yang sentiasa menghantui aku, menggigit bahu aku sekadar mahu menguji kekuatan diri sendiri. dan di saat aku menaip satu-persatu huruf di keyboard untuk membina ayat yang kononnnya menarik untuk dibaca, how i wish i'm still there lying under that umbrella with '666' written on it dan biarkan saja angin laut meniup segala mimpi enak ke arah ku. hari terakhir buat aku rasa gerun pasal aku tahu akan segala kekusutan yang menunggu aku di kota durjana, yang tidak sabar untuk menyambut kepulangan ku. a stumble upon a familiar face made me recall some memories of the past. aku ada punya rahsia: i like drunkards. because they don't think too much and it's easy being around them. though it was just one night, but i appreciated the conversation. ketara, perasaan rindu menyelimuti kami. but not to each other instead to those people we wished were there with us on the island. and the best thing when you're with a drunkard, they won't remember a thing the next day. biar aku saja yang simpan memori itu pasal memang, aku suka menghunus pisau ke atas diri sendiri. slowly, i think i'm starting to forget how it feels like to be happy. jadi aku cuba menghargai saat-saat bahagia yang aku lalui. dalam kepala aku semacam ada sebuah album bahagia yang penuh dengan snapshots dengan mereka yang pernah menyumbangkan perasaan bahagia untuk aku. ala, yang lepas itu, lepas lah. usah dikenang lagi. tapi itu sahaja yang aku ada, something that i can hold on to, tidak mahu ia dibawa ombak. the getaway this time, aku lebih puas hati pasal i get to see the sharks (eventhough it meant leaving your friends behind. he he), i get to have a long conversation with a familiar face that i've never had the chance talking to, got a shot of better sunset, playing in the water with kebaya on plus calling out to the stars. and mind you, we were all high on just life on the island itself. no extra substance. goody two-shoes? tidak juga. well, some stuff are better left unsaid. tapi apa yang aku pasti, ada tanda-tanda untuk kami semua kembali to that dreamy island.



di luar tingkap sekarang, langit mendung terusan mengubah mood bahagia.

"it feels weird isn't it when you call your ex at 12 noon and a sleepy girl answered? or maybe tak weird pun pasal ex kau, kan? perlu ke kau kisah? tak perlu, kan? feels like shit, sial. babipukimak. aku nak balik ke pulau."

12 ulasan:

miLLa berkata...

ok rasa itu saya sangat faham.
jangan risau yah.
bukan kah kita mahu menjadi yang baru.
buang yang lama kerana lama itu menyakitkan.

fictionita berkata...

yang lama tu dah buang. tapi malangnya ada si pengutip sampah yang selalu kuitp balik sampah-sampah tu. owh. wait. i'm the pengutip sampah. lainkali jangan lupa tepis tangan saya bilamasa awak nampak saya mula mengutipnya.

ILHAM ASYIQ berkata...

tinggalkan die di atas kumpulan2 sampah di atas rakit di tengah2 lautan itu.

zatix berkata...

sampah harus dilupuskan,biar sampai tak ada walau sekadar bau,cukup sekadar satu pengajaran masa lalu yang tak ternilai kerana yang menjadi sampah pada asalnya tetap sesuatu yang bermakna

fictionita berkata...

mahu balik pulau! *nangis sambil hentak kaki.

Foxy Farah berkata...

saya juga suka itu pulau =)
dan saya syorkan anda duduk di sana buat seketika untuk menenangkan kesulitan.dan am sure u ll be more happy!

Tanpa Nama berkata...

like reading ur blog...n saye pon bru balik dr pulau...ntah2 kite di pulau yg same???hehe i miss d pulau....

fictionita berkata...

to missy f: yes. the island has always been a good getaway. therapy pun mungkin juga.

to aliaa: thanks. u just got back from the island? rasa macam nak tinggal sana lama-lama, kan?

Tanpa Nama berkata...

yup...i peg last week. 4 hari keje berendam je dlm laut...isk isk...nk peg lagi nk dok sane lame2...bahagie sgt2...my fren n i siap nk amik diving clas kt sne...haha

eryzal zainal berkata...

yg lama jgn dibiar menghantu atau memilih sesuatu yg baru dr keluarga sipalsu!

*btw.singgahlah ke phi phi island.naissss!

fictionita berkata...

to aliaa: best la amik diving class. mesti u habis tanned ni!

to eryzal zainal: yeah. i heard phi phi is gorgeous too. next year la kot pasal end of july ni i'm checking out phuket 1st.

Tanpa Nama berkata...

plan nk amik nex year...kene kumpul duit dulu...mahal la...isk...skang ni bukan tanned okkk..ni tahap wane bontot kuali da...sgt itam...make tensen...huk huk