Jumaat, Julai 25

laut yang tidak mungkin kau nampak dengan mata kasar

dalam kepala aku, ada satu lautan. kira-kira seluas infiniti. laut yang airnya warna biru kehijauan, langitnya biru sedap mata memandang. ada awan yang pelbagai bentuk.

tapi yang paling favourite, awan yang teksturnya macam pasir di pantai waktu air surut.

dalam laut itu, ada aku. i am no longer the daughter of the ocean that you are drowning in. i am the daughter drowning in my own ocean. tenggelam-timbul ombak mengacah aku. ada suara-suara mengelilingi aku. ada yang membisik, ada yang mengherdik. air laut rasa masin, persis rasa airmata kau yang aku jilat waktu memujuk. airmata semua rasanya sama kah? mungkinkah ada airmata yang rasanya macam lolipop yang warna merah, yang anak-anak kecil seronok kemam dalam mulut. dewa mimpi, i imagined, sangat cantik yang aku memang pasti airmatanya rasa manis buah. jadi aku agak keliru kenapa dia, semacam dengki akan aku. perlukah kau tiupkan mimpi-mimpi komplikasi ke dalam tidur aku? yang bermain-main dengan perasaan. tell me what i have to do to be your dear friend. a friend with benefits pasal aku ingin sangat tahu apa yang satu itu sedang mimpikan tatkala bulan di atas itu bercahaya kuat, melayan lagu-lagu rindu bagi yang tidak dapat melupakan. dan mungkin kau akan bisikkan ke telinga aku tentang perasaan jujur si dia itu. i'd give anything just to know. anything.

2 ulasan:

Marjerin berkata...

nice blog..salam ziarah

fictionita berkata...

to marjerin: salam hello :)