Isnin, Ogos 18

aku mahu jadi 21, umur yang legal untuk everything walaupun masih naive

an sms received:
"okay u coolest people! our game 'chopping+susun tin & galah panjang' is definitely on this sat at 9am! Yeah! -organizer keramaian bersuka-ria yg paling best -AL"

hujung minggu dihabiskan dengan muzik luar negara, mengelak bola tennis and a small cleavage galore. friday night, aku cuba berngobrol (is that how you say it?) tapi ternyata fail. jadi aku cuma berbicara in english pasal aku tidak mahu bunyi kekok, even in bahasa melayu. hidung si manager mocca, cantik. he's hot too. tapi sudah ada orang rumah ber-anak dua. pagi yang esoknya, abah pelik aku sudah bersiap awal pagi.
"where are you going?" he was wearing collared-shirt yang kadang-kadang aku pinjam kalau aku terlupa to bring along my own clothes to his house.
"nak pergi main baling selipar and galah panjang." aku sibuk mundar-mandir mengutip barang-barang untuk memberatkan beg lagi.
"ha? main galah panjang? apa ni main game budak-budak?" aku gelak. abah macam tidak percaya that his daughter yang pernah bersekolah di tengah durjana city, berumur dekat suku abad, mahu pergi main susun tin.
"exercise lah. a much fun way to do it." aku reply bersahaja.

baha.

i'm not sure whether he actually ate that or not. but yes, we did play the childhood game. and had fun. kau yang menonton estrella malam tadi, jangan terkejut that she joined us too. we tried playing rounders but decided susun tin and hitting people with tennis ball was better. selepas masing-masing pancit (of course, berlari sambil merokok) we sat together in that breezy field, munching on fried meehoon while playing with a lost kitten. it was a beautiful morning. so beautiful i didn't want it to end. ada discussion tentang a repetition. malang sekali i'm going for a wedding in the east coast this coming weekend. malamnya pula, aku kembali ke venue yang itu hari, yang ada banyak wayar berselerak, asap-asap menari-nari untuk band-band dari kota singa and a local act. tiramisu; gempak. misai persis freddie mercury kau mahal. jangan segan untuk datang lagi in your brilliant costumes. malam yang penuh scenes; pertembungan ex's, eye distractions dan lelaki-lelaki yang buat jantung aku berdebar. sunday started lazily, dengan aku sibuk texting people up for a much cheaper tickets for the evening's gig. pasal aku groupie yang hot (elle yang cakap, bukan aku sendiri) she got me three, the exact amount i needed. jenis crowd yang datang, aku sudah agak ever since i saw the flier. aku mengaku i was judgmental tapi aku tidak rasa guilty pasal memang betul pun apa yang aku telah agak. they were quite unfriendly. salute to the fridays untuk lagu retro fashion victim. sarcasm kau aku suka. owh. and your performance style too. the two MCs for the day, aku tidak berkenan sangat. sebenarnya aku memang tidak berapa gemar MCs yang bercakap banyak untuk gig mana-mana pun. the other local bands performing that night was good. i missed decma & the could have been. aku suka dangan nama yang itu tapi masih belum tahu whether i'm going to like the band personally or not. maybe next show, okay? robot asmara, lain kali main reggae. mesti tidak ada orang cakap band kau poyo. *chuckles. you know i'll always love you, elle. and the boys too. except for ajwad pasal saja je. mocca disambut macam rockstar. kudos for the cute show. they played most of their old songs and only two songs from the new album (or did i miss some other new songs, no?). aku suka juga attitude drummernya. waktu aku lihat rokok yang dikepit antara bibirnya, ada semacam aura being in a dark jazz club. itu yang aku dapat rasa. itu yang buat aku rasa dia seksi. you can't escape bad boys. haih. my weekends are getting better. so is my soul.

4 ulasan:

Encik TerBANG berkata...

ko ni yang request reggae ngn robot asmara ke??
ke yg ke depan selepas d sound oleh sekumpulan lelaki itu?

fictionita berkata...

to encik terbang: ;)

Encik TerBANG berkata...

apakah "to encik terbang" itu??

tidak memahami..
aaaa~~~

fictionita berkata...

sweetness, itu adalah ayat tuju. u're funny.