Isnin, Ogos 25

beri aku tangan, dakapan dan good conversation

"kau cuti bila je?" aku cuba lawan bunyi geseran angin malam, holding tight on his skinny body.
"aku boleh cuti lepas tiga bulan kerja". aku jenguk meter, he was riding the scooter at 100 km/h. waktu malam, jalan kampung, tidak bertopi keledar.
"owh. nanti raya ni la kau cuti?" hujan renyai-renyai. aku menggigil sejuk.
"tu la. tapi kalau aku balik kl pun, bukannya ada sesape." hati aku tersentap.
aku lupa this long-time friend of mine sudah jadi yatim piatu.

kau tahu kan, getaways sahaja yang boleh keep my mind sane. being the mastermind of getaways, aku jadikan a colleague's wedding reception in the east satu alasan untuk kami berempat spend a night in cherating. we were lucky to get quite a comfortable place on a cheap rate considering it was still the school holidays and the state's royalties were in the area for an equestrian event. owh. aku lupa part lipas terbang dan yang cuba meng-camouflage-kan diri atas berus gigi aku. tidak mengapa pasal aku tidak menyimpan dendam. mungkin the other two roommate might have some grudge. hehe. an encounter with two long-time friends sent me back in time. walaupun sudah berubah but i still recognize the familiar parts on each of them. mills was amazed with this bizarre encounter. "macam awak, cuma versi lelaki." ya. sebenarnya ada segelintir lagi yang seperti kami, mills. kau cuma perlu tunggu the right time to meet them and see if you can handle us. geng, si kurus yang tidak ada masalah untuk bawa aku jalan-jalan dalam hujan renyai malam along the beach, sudah aku kenal 10 tahun yang lalu. boygem and i were in a band back in the early 2000. jadi malam itu, waktu teman travel yang lain sudah letih mahu berjalan, aku duduk berborak dengan kawan lama. tentang cerita yang jauh dari kota durjana, di tempat yang mereka panggil kampung yahudi kecil. "yang besar, tu ha. tempat geng keje tu." boygem cerita sambil menghembus asap rokok. aku fikir, beach life memang macam ini kan? lifestyle yang persis free thinker. jujur, aku semacam ada rasa gerun. ada suara halus kata yang aku tidak mahu end up like that pasal ya, aku memang jarang temu Dia, tapi aku masih ingat Dia, masih tahu yang hanya Dia boleh buat hati manusia tenang. cuma aku yang degil sedikit, malas sedikit. waktu dalam perjalanan pulang ke kota durjana, aku fikir. dan aku rasa. keadaan yang sangat keseorangan even though mills was just sitting next to me. sepanjang perjalanan, tiada satu pun pesanan ringkas di samsung kecil dan hanya satu panggilan salah nombor. aku fikir, kenapa perlu aku pulang ke kota durjana, there's nothing for me there. there's no one waiting for me, to greet me with a warm, friendly hug. well, mungkin ada juga yang menanti cuma aku tidak tahu. pesanan pada mereka yang sebenarnya menanti: tolong beritahu aku tentang perasaan itu. sesungguhnya aku rasa kosong, so damn alone di sini. bagi aku genggam tangan kau, cuddle dalam dakapan kau, have a good conversation with me. lelaki, perempuan. aku tidak ambil peduli, i just want those three beautiful, honest things. tapi macam susah mahu dapat yang itu.

jadi aku fikir lagi.

dan sekarang, aku mahu cari mereka yang aku kenal yang lonely. mungkin untuk mendapatkan tiga yang itu, aku perlu mula memberi yang tiga itu.

3 ulasan:

miLLa berkata...

saya rasa sama seperti awak.
benci kan kalau rasa keseorangan?
i feel u.

*terima kasih ajak saya join kamu.
sungguh saya rasa tenang sedikit.
terima kasih juga atas segala hiburan - rakan kamu dan juga cik lili.

;)

zatix berkata...

sy tunggu cik senandung dan sarinana pulang

dan saya sayang cik

sekian..

fictionita berkata...

to milla: hahaha. cik lili rindu awak. ngah!

to zatix: eleh. tak sabar nak dengar gosiip la tu. saya pun sayang org merepek mcm awak. terpaksa ok?!