Rabu, Ogos 20

kau tidak tahu maksud respect kah?

always, aku baca komen-komen di blog-blog sekitar, yang berbaur kurang ajar. dan aku selalu fikir, apa saja yang bermain di fikiran mereka, like, mereka tidak terfikir ke yang mungkin si blogger akan kecil hati? atau mereka yang lain yang terbaca those rude comments. they must've been very mad, kan, to say such harsh things. aku juga terfikir yang waktu di sekolah dahulu, tidak diajarkan manners ke? macam mana agaknya persekitaran mereka waktu membesar? or maybe they like people being rude towards them so they decided they should be rude to other people in order to get the same exact feedback. bukan sahaja in commenting blogs, but also perangai rudeness di luar, yang dilemparkan ke atas orang-orang yang tahu maksud respect. owh. no wonder. kau tidak tahu maksud respect rupanya. mungkin juga, aku teka, they used to be nice tolerable human beings tapi oleh kerana ada manusia yang berperangai kurang-ajar-syaitawn-nirrajim, they decided that enough with the respects, i should be rude too. hmm...macam kes aku sedikit, mungkin. aku cuma akan mengeluarkan harsh, nasty words bilamasa aku sangat-sangat, yang sangat-sangat marah pasal aku tidak kacau kau pun, kenapa kau perlu kacau aku punya situation. pasal jujur, kalau aku marah, aku tidak guna otak dengan sepenuhnya. tidak memikirkan akibatnya. tapi untuk berperangai kurang ajar secara membuta-tuli, memang salah. try to be nice. it'll make you feel good. walaupun apa yang dikatakan si blogger itu salah dan kau tidak setuju, tegurlah dengan cara yang baik. tidak perlu komen dengan kasar. well, so far aku belum come across rude comments on my posted entries. mungkin pasal ia terlalu personal buat aku, memang tiada kena-mengena dengan sesiapa pun. heh. but there's always a first time for everything, kan?
again, sumpah aku tidak faham dengan orang-orang yang terlalu rude. respect yo!

6 ulasan:

mediocre sadist berkata...

totally agree. and at the same time, aku juga tak fancy blogger who can't take criticism.macam both parties kena take chill pill (if such pill exist lah)

fictionita berkata...

to mediocre sadist: true. sebab sememangnya kalau a certain blogger tau yang apa yg bakal dipublishkan ada unsur-unsur 'mencabar wibawa', harus prepare lah on the feedbacks.

eh. kalau jumpa chill pill kasi roger, ar...happy pill pun 'ok, go' gak lah...

Tanpa Nama berkata...

bukan bagi chill pill, tapi chilli padi :)

haha biasa la yang bagi2 komen kutuk2 ni kadang pun nak lepas tension je. pastu buat 'anonymous'. biasa la takut kerana salah. pfft

fictionita berkata...

to pasembur: iya lah. mungkin dia tension sangat kot. tapi tak baik lah buat mcm tu. anonymous somemore.

wei...KATA BUSY! dasar typo betul.

mediocre sadist berkata...

mungkin..anonymous tu nama dia..mungkinlah kan :p

tapi betol..napa nak remained anonymous if u think what u said is right?

tapi..kalau ada nama, nanti nama kena quote banyak kali kat next entries blogger tu..

ok i can be so lalang

fictionita berkata...

to mediocre sadist: boleh tak??? -_-