Selasa, Ogos 5

nasty old man, please don't fly her to europe

waktu hari terakhir getaway, aku macam resah. aku jadi tamak. i was scared just thinking about the fact that mili will get married one day and leave me. the previous night she told me of an old guy who is currently into her and said if she marries him, he'd take her anywhere in the world to live happily ever after. nightmare aku macam sudah dekat; a) nightmare tentang perkahwinan dengan lelaki yang umurnya lebih tua dari abah dan b) aku akan rasa lonely dengan pemergian my only sister. aku rasa jelik dengan lelaki tua yang gatal. i guess part of the situation boleh dituding jari ke atas her high school friends. pelik. mereka datang dari golongan yang tidak sabar mahu grow old so they can go to clubs dan cari lelaki kaya. kaya dulu, kemudian looks or age. i know age is just a number. tapi ada batasan. she's always involved with older men. 4 - 20 years gap. kadang-kadang aku wonder juga how she managed to do it. memang kerap aku di cop sebagai adik bila berjalan seiringan dengannya which kind of pisses her off. but it got her rich old men. mili said that her friend had the opinion that she have the looks yang memang lelaki tua suka. tapi aku terlalu sayangkan mili. waktu aku emotionally distracted, aku cari dia pasal waktu itu dia juga sudah macam give up on the egoist she honestly loved. i know she's the favourite among the three of us. nanti abah dan mak akan sakit rindu kalau dia berkahwin dengan lelaki tua yang boleh bawanya ke paris after getting married. aku jadi takut sampai aku mahu jadi matchmaker for her. i need her to stay here. for my personal sake. if she's not around nanti, siapa lagi yang aku mahu sakat? siapa lagi yang willing to listen to my so-called love stories yang berulang-kali? dia saja yang boleh tahan. sometimes it's annoying for her to be calling out "kakak!" in the middle of a crowd. tapi dalam diam aku suka pasal panggilan itu membuatkan aku rasa senang hati ada seorang adik. yang ada juga manusia yang tidak kisah sangat ada kakak macam aku pasal i'm not a good person over all. be it daughter, girlfriend or a sister. jadi aku thankful.

2 ulasan:

Andre R. Nasution berkata...

i wish i have a younger sister..
or..
i wish i am your sister..
hahahaha..

fictionita berkata...

to homo:graphy: u wanna be my sister because u can have the chance of flying to europe? kau tanya dia pengalaman dia jadi adik aku & then buat pasal. kau nak kena jerit ngan aku ke?