Selasa, Februari 3

karma-chameleon

sometimes, when your dearest is taken away from you, secara normalnya, kau akan rasa sedih. pasal kau ingat selama ini kau sudah beri dia perhatian sepenuhnya. macam menatang minyak yang penuh. tidak kira lah sama ada your dearest itu adalah organisma yang bernafas atau tidak. manusia atau objek. macam kereta.

dan waktu orang-orang terdekat dengan kau pats you on your shoulder, saying, "Tuhan lebih sayangkan dia," kau fikir saat yang mana satu yang kau tidak sedar, part yang kau tertumpahkan minyak yang kau sedang tatang itu.

dan kau kais-kais otak kau, bahagian ingatan, rewind semua scene, cari di mana silap kau sampai perkara yang malang macam itu boleh terjadi pada kau. walaupun semua yang terjadi itu ada hikmahnya, tapi masih ada kaitan juga dengan karma.

jadi kau fikir lagi karma yang mana satu yang sedang get back at you.

2 ulasan:

sarahistheone berkata...

omg i pun ada fikiran camni. and i selalu fikir kalau kucing i mati, mesti i sudah buat tuhan pissed off gila dengan i or i buat salah kat orang. last, last time, my cat died on my hand and at that time i selalu tulis kat blog i have so little faith in god. so i guess he died macam to menginsaf me. u know they say the cat loves u so much they want to die because of you. so you'll change.


but when family members ke meninggal, or friends i wouldn't want to think about karma, because then i'll be torturing myself. i should regard that as a tragedy. death of somebody dear to me i mean.

fictionita berkata...

i think i'm only good with fishes.