Selasa, Februari 3

kerana lelaki

last weekend ada colleague aku got married. i didn't go pasal aku ada alasan bernas iaitu menjadi driver ke Port Dickson for a family gathering. come monday, another colleague asked me why didn't i attend the wedding. dia cakap, "tak baik weih kau tak datang. wedding weih." and then yesterday afternoon, the big boss forwarded a link where he uploaded the pictures of the wedding. must've been very grand. mills told me the bride's cousins are all gorgeous and made her jealous. dan aku masih tidak tahu sama ada what she said was true or not pasal aku masih belum check out those photos. bukan busy or anything, just don't want to. something that i've been avoiding. updates yang tidak perlu aku ambil tahu.

you know, dahulu aku tidak pernah ada enemies or orang-orang yang aku perlu elak dari berjumpa. kes elak-mengelak hanya bermula when i got into relationships. elak ex-boyfriend. elak perempuan-perempuan yang suka pada ex-boyfriends.

di tempat kerja aku, ada satu kisah di mana si lelaki A terlalu sukakan perempuan B dan lelaki C cuba cucuk line untuk lelaki A. sekali silap cucuk, diri sendiri yang sangkut. apparently lelaki A dan lelaki C sangat rapat. but they're still friends till now. aku rasa, kalau perempuan, confirm sudah tidak bertegur. where am i going with this?

how come lelaki boleh get over it and be friends but not the girls?

perempuan jadi paranoid pun pasal lelaki, kan? sibuk mahu melaram pun pasal lelaki, kan?

but in the meantime lelaki ada yang tidak endah pun tentang sacrifices yang certain perempuan buat. i'm not trying to act feminist here tapi ada kebenaran bukan, on what i've just brought up here?

semuanya kerana lelaki. macam marah pun ada. but still, i'm not thinking of becoming a gay myself. rubber dick? euw.

3 ulasan:

Unknown berkata...

sometimes bithciness surfaces in women, that's why that scenario U just described happens.

but as U age, it kinda wears of, the bithchines....

if it doesn't.... something is very wrong. seek help! Hehehe....

Amin Ahmad berkata...

aku rasa lelaki naturally suka benda2 simple je. kalo x percaya laki yg byk pakai pakaian bundle :p ya, part of it kerana laki x kisah pun sebab life is more than that...gila contoh spontan aku ni mungkin salah! haha

kawan aku ckp perempuan hal2 kecik pun boleh buat gaduh. masa di kampus dulu kes amik ubat gigi sikit boleh gaduh. laki ok je...sbb ada masa give n take ni perlu.

ya, pd aku kes nak berkawan tu xde hal sbb aku selalu fikir begini:

perempuan akalnya bijak melebihi emosi tetapi lelaki mungkin balance. maksud aku nak kata bijak sgt tu tidak, tp dua2 pun above average dan mungkin sbb tu nampak mcm matang padahal kusut juga :p

laki mudah memaafkan dan sukar melupakan. perempuan sukar memaafkan dan cepat melupakan. betul?

fictionita berkata...

it's the little things that count, you know. benda-benda seni yang orang lain tak nampak, menjadikan benda tu personal. dan aku tak rasa lelaki sukar melupakan. dan perempuan, cepat melupakan? hell, no. kalau perempuan ada sifat mcm itu, tak mungkin ada hal ungkit-mengungkit.

macam mana mahu senang lupa kalau lelaki memang confirm akan mengulangi kesalahannya in the future?