Selasa, November 18

something about her

let me tell you about her. waktu aku bertemu dengannya, setelah sekian lama hanya berlaga bahu, entah angin apa yang menyergah each other untuk finally say something. wajahnya, pada aku, macam comel, macam ada darah kacukan. matanya, akan hilang setiap kali dia tergelak with her high-pitched voice. yeah, annoying sometimes. body language-nya yang bersahaja buat aku senang. sedekah senyumnya sangat banyak. tidak terkira. perwatakannya macam pelangi. very colourful.

tapi macam ada sesuatu yang menyorok di sebalik pergerakan dan lenggok bualnya. ada satu saat yang pantas macam kilat, hanya satu saat itu. she let herself transparent. matanya itu, macam kosong. senyumnya itu, macam palsu.

kemudian aku angguk perlahan. dia, tidaklah istimewa mana. dia, macam yang lain-lain, yang berlegar di kota, yang mencari jalan pulang. cuma mungkin yang ini berusaha tungkus-lumus untuk keep up with the current flow. tidak mahu apa yang mengganggu emosinya, mengganggu perjalanan sehariannya.

"eh, i ter-delete your number the other night. what was it again?" she asked, thumb on her handphone's keypad with a sweet smile pasted on her face. i smiled back.

very cheeky.

2 ulasan:

hegira berkata...

jez stumble upon.

fictionita berkata...

how lucky. :)

or was it unlucky...?