Rabu, November 5

kalau aku shopping dengan mak, dia suka suruh aku bacakan expiry date barang yang mahu dibeli

perkara paling aku geruni yang mungkin akan terjadi pada suatu hari nanti adalah merebut seorang lelaki dengan darah daging sendiri. aku tidak mahu perkara itu terjadi sebab aku terlalu sayangkan my younger sister. kadang-kala memang, aku mengaku, self-confidence aku goyah dengan personalitinya yang menarik. tuhan, tolong jauhkan perkara sebegitu dari kami.

i wonder kalau tuhan balas, "amboi. solat selalu tinggal, tapi berdoa pada Aku, kau pandai."
it's not that i've lost faith. it's just that...i don't know how to explain this.

ada satu blog, milik seorang amoi hot yang aku selalu baca. i like her writings. and she's got good fashion sense. dia cakap setiap manusia ada tempoh tamatnya (expiry date) macam yang tertera pada barangan runcit. dan biasanya, macam mana kau deal dengan barangan runcit bila sudah tamat tempohnya? kau buangkannya. tidak elok, kan, simpan yang keruh? i have to practice that.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

well you could always recycle the container for other things. meaning you could use them for other things than what they're born to do or against their purpose or will or what you want them to be and do for you. but then again that would be selfish. or just disposing them might be a good idea.

fictionita berkata...

i like the being-selfish idea more though...