Khamis, Oktober 9

duit raya RM1 mungkin bukti aku masih muda

pasal kalau sudah tua, i won't get any, at all, kan?

do i need to blab about this year's raya? tidak ada yang amazing pun pasal aku beraya dengan hanya rm50 dalam purse. to my nephews and nieces, i'm sorry i couldn't afford giving out duit raya but i bet you people enjoyed the fancy clothes that aunty mili and i gave. i wanted to stay for another week in seremban, tidak mahu pulang ke kota durjana pasal everyone knows aku jadi depress hanging around the office. tapi sangkaan aku meleset pada hari raya ke-empat pasal telinga aku sudah bingit dengan suara makcik-makcik yang nyaring, trying to win the conversation over one another. i needed my peace of mind, so by saturday i wanted to drive back to my box of tranquility (dengan baju, kasut, bag yang mengisi ruang-ruang available) plus somebody pancing aku for a smoke up session. tapi aku kuatkan hati untuk stay another day pasal aku sayang mak. 2 inci yang hilang around the hips waktu bulan puasa, aku rasa sudah datang menghinggap kembali dengan gembiranya. raya pertama dan kedua, we ate non-stop. i'm talking about heavy meals: lemang, rendang, gulai sardin dangan bachang, gulai kambing for both days, sambal kupang, tenggiri masak cili api, soto. 90% dari menu mengandungi santan. kau boleh kira sendiri jumlah fats dan kolestrol yang kami selamba redah. tapi gulai sardin akan aku simpan elok-elok dalam memori. sedap. aku mahu try that recipe. apart from travelling to kluang then johor bharu sehelai sepinggang, tidak ada apa-apa yang amazing lagi. cuma better than the previous years pasal i get to see both of my parents waktu raya.

now i'm ready to be invited to rumah terbuka aidilfitri. anyone?

Tiada ulasan: