Rabu, Januari 14

dan selama ini aku selalu ingat bahawa cinta itu adalah sesuatu yang sacred

lately, nafsu makan aku macam orang gila. i want everything delicious that i can set my eyes on. healthy or not. well, bersyukurlah yang at least nafsu seks aku tidak sebuas nafsu makan pasal we wouldn't want some guy walking around with some cakaran harimau on his back, do we? tapi kalau ada pun, kita semua tahu tentang ajaibnya minyak gamat.

but my days of cakaran harimau will come eventually. mungkin.

sebenarnya aku terfikir apa akan jadi pada bulan dua, hari ke-14 nanti. besides the lovey-dovey day, kita semua tahu yang hari tersebut adalah somehow macam magnet untuk para kekasih cari pasal sesama sendiri. so, okay. terlalu awal untuk aku berfikir tentang yang itu pasal sama ada yang baik atau buruk (tentang cinta) tidak akan berlaku pada aku jadi i don't have to worry anything. saja mahu jaga tepi kain orang. iya lah, hidup aku bukannya best sangat pun.

yesterday aku ter-stumble upon some past conversations. i read through and it didn't make me mad or sad anymore. instead, i was laughing and sharing it with mills. owh. and how i was very ignorant about stuff. very, very insensitive. padanlah boleh dilupakan dengan sekelip mata kewujudan aku ini. pasal mungkin they think i'm this heartless kebal woman yang won't get cheesy things eat her up. tapi masih ada perkataan 'woman' dalam ayat itu which still makes me a human being dan bukan sneakers or CDJ on display in their respective shops. yang kau beli and when it's not good for you anymore, surely kau akan get yourself a brand new one yang lebih berbaloi.

pasal walau macam mana pun kita pertahankan pendirian bahawa yang di dalam lebih berharga dari apa yang kita nampak dari luarannya, kita masih lemah dengan apa yang kita nampak. contoh macam buah dada kecil tapi tulen dengan buah dada besar tapi silikon. well, you get the idea.

jadi waktu aku tepuk-tepuk bantal malam tadi, sambil tarik zebra printed blanket dan tangan kanan peluk charlie the black sheep, aku fikir, kalaulah kita dibenarkan bercinta without berkira-kira tentang duit atau harta tentu peratus manusia emo akan berkurangan. kalau aku menang title miss universe, aku akan ucapkan, "i wish for the world to fall in love without caring so much about the money."

haha.

3 ulasan:

Amin Ahmad berkata...

hahaha

kadangkala cinta tak perlukan harta dan rupa...

apa yang drive manusia? aku rasa cita-cita...

semoga kamu menang miss world kategori muslimah, hehe

fictionita berkata...

haha. nak masuk first round kategori muslimah pun tak lepas kottt

sarahistheone berkata...

haha, pewaris punya komen is kinda random