Jumaat, September 19

guilty pleasures

berdiri di sisi tingkap bilik, menghembus asap rokok dan aku perhatikan dots of light di crossroads sana. aku intai pada tingkap-tingkap yang lain kalau ada mereka yang sedang memerhatikan dots of light yang sama. atau mungkin sedang mengintai aku yang sedang memerhati. si cina yang menggesel di pintu datang menyapa. cuma keluh saja yang aku balas. toleh ke luar, aku sambung pemerhatian. dalam kepala, ada a couple of neon shots moving around. i felt used. tapi perasaan itu tidak begitu kuat. pasal kita semua kan pengguna. semuanya friends with benefits. kalau aku rasa dipergunakan, aku pun ada mempergunakan juga. i felt numb but more like a bitch. ini ke rasa bitchy yang aku cuba ceritakan pada mili malam sebelumnya when she asked me why in the world did i do such a stupid and embarrassing thing. aku jawab, "saja. mahu rasa macam mana being a bitch." gatal. mahu play with fire padahal a coward. dalam kepala aku ada karma yang marah. yang threaten tentang future. aku teringat anne who warned me, said something about betting her life on karma and the karma will not only come back to me but also to my closests. kemudian aku bicara sendiri. what if aku adalah bad karma for that person? macam bukan kehendak aku but too bad, karma kau datang dalam bentuk perempuan voluptuous yang seductive. okay lah. sebenarnya aku mahu jadi jahat tapi takut pasal deep inside aku ini quite a sensible, nice person. the type yang kalau drive, safety belt mesti pakai, mahu belok kanan mesti beri signal, yang mahu beli kereta tapi tengok keselesaan back seat padahal aku hanya akan duduk di driver's seat most of the time. aih. these guilty conscience. esok dia hilang lah kan?
but yeah, i had fun on the roller coaster ride. tapi biasalah manusia, kalau benda fun, siapa yang tidak mahu lagi, lagi dan lagi? walaupun consequences-nya boleh buat tangan kau terbakar. isk.

4 ulasan:

pjoe berkata...

kamu spesis adventurous
are u?

fictionita berkata...

tidak lah adventurous sangat. mungkin kadang2. suka kan kelainan.
kenapa tanya?

pjoe berkata...

sebab curiosity kamu yg meninggi
barangkali
btw,
permisi link blog ini

fictionita berkata...

of course :)