Jumaat, September 5

keep on pretending

aku rasa, denial itu ada dalam setiap seorang umat manusia di dunia ini. semacam mana perfect pun kau, tidak mungkin kalau tiada secubit denial. dan bila ada denial, automatically kau pretend juga. mereka teman erat. contoh, kau tahu teman baik kau sedang meniduri suami orang and sedang bahagia doing it dan kau tahu ia salah tapi pasal teman baik kau rasa bahagia, kau deny yang situasi itu mungkin salah dan kau pretend kau tidak tahu. sebab pretend adalah jawapan yang buat hati kau senang. pasal kalau kau ambil kisah, nanti kau akan susah hati untuk teman baik kau. well, salah satu contoh lah. and that's how i live my life. i deny a lot of things and enjoy pretending everything's fine. aku ini manusia yang terlalu emotional sampai kadang-kadang memakan diri. phlegmatic-melancholic katanya si jung. feelings comes first baru otak. tidak bagus. tidak bagus. sifat aku yang ini boleh merosakkan diri kalau terbawa-bawa. but apparently i find it hard to fight against it. jadi, hasilnya aku selalu dalam denial. pasal aku rasa being indenial adalah perkara paling selamat untuk aku buat masa sekarang. jadi jangan terlalu persoalkan sangat tentang perasaan aku. pasal aku akan break down and cry any minute saja. kisah yang tentang kau, sebenarnya belum habis lagi. cuma kau tidak tahu mimpi apa yang sentiasa bermain di dalam ini. jadi kalau mahu difikirkan lagi, eventhough we all should stop thinking on the reason why, denial itu satu perkara yang sihat.

5 ulasan:

ledisordre berkata...

safe zone, bebeh. think some more and ur gonna pop the bubble.

u are not alone.

[n] berkata...

ignorance is bliss & maybe denial goes hand in hand with ignorance. so maybe sometimes it's ok to be in denial but maybe, just maybe, it's better to face the truth.

kalau tidak, sampai bila bole recover?

p/s: eh, i know a phlegmatic-melancholic *points to the previous comment*

fictionita berkata...

yes, i am not alone. found a sleeping partner who loves to cuddle. hint: berbulu

***

yeah, lastnight i came forward to 2 of my closest friends. & boy, were they surprised of what i had confronted. tapi nad, dia bukan melancholic-phlegmatic ke? ke sama je 2-2 tu?

ledisordre berkata...

mostly melancholic!

wey bukan kucing kan?

[n] berkata...

Sama je.