Jumaat, September 19

info separa sulit

yang ini aku main tipu lagi. cikanum suruh buat tag lain, aku banyak cekadak, kata bosan lah. aku minta dia tag aku yang best sikit.

* State 15 weird things/ habits/ little known facts about yourself.
* The 10 people I tag are to then follow my footsteps and write their own 15 weird things/habits and little known facts.

1. aku ada habit of waking up in the wee hour of the morning (3am-4am) kemudian capai phone, dail nombor-nombor tidak berkenaan untuk berbual. perkara ini, aku tafsirkan sebagai suatu confirmation bahawa aku ada someone to rely on. or maybe just to feel like i belong somewhere. or to someone.

2. invisiblity adalah super power yang aku mahu. instead aku dapat super power yang membolehkan aku anggap orang yang aku tidak suka, invisible. like i can see straight through them. even kalau by accident mereka berdiri sebelah aku, aku boleh ignore kehadiran mereka, like nobody's there next to me. ataupun kalau dari jauh aku nampak mereka standing in my way, aku akan pusing dan lalu jalan lain. perangai macam aku yang buat salah, padahal tidak.

3. hati aku sudah broken. like, big time. ayat kawan aku asyik terngiang-ngiang di telinga, "patutlah kau macam lost je." dan aku makan ayat al selahap-lahapnya, "alah, relationship baru lepas relationship yang 1-2 tahun, confirm rebound je." jadi aku sekarang selalu macam lost, tidak tahu arah hala tuju dan agak skeptical.

4. aku tidak berapa gemar dengan janji. usually, kepada orang yang aku suka, aku akan ingatkan mereka supaya jangan buat janji dengan aku pasal aku takut aku tidak boleh handle broken promises. jadi might as well avoid it, kan?

5. walaupun aku tidak pandai berenang, aku terlalu sangat-sangat mencintai island getaways. seingat aku, waktu berada di pulau tidak pernah langsung terlintas di kepala tentang kekurangan ilmu berenang. yang penting aku tahu sedikit sebanyak menyelam. anyway, ada life jacket. kalau belum ajal, mungkin tidak akan lemas.

6. aku pernah tergila-gilakan daniel johns of silverchair. poster-posternya masih tertampal dalam almari aku pasal malas mahu take it down. pada suatu hari, aku tengok videoclip jewel di t.v. she was cute jadi aku macam cemburu pasal aku rasa daniel johns macam secocok dengan jewel. but he got married to natalie imbruglia instead. owh. rupanya aku sudah crack sikit way before i started smoking up joints.

7. i don't do alcoholic drinks. pasal aku takut nanti aku akan jatuh terduduk, vomitting by the roadside. or aku akan cakap benda-benda merapu. or meluahkan perasaan yang tidak sepatutnya orang lain tahu. or nipple slip. or raped. or robbed. i don't trust myself on alcohols.

8. aku suka street art yang rebellious. aku sangat suka banksy dan obey. salah satu cita-cita aku (apart from being a fashion designer/stylist) adalah untuk menjadi anonymous street artist. aku mahu ada label sendiri yang ramai orang pakai without knowing who's really behind it all. ya. aku ada sifat suka konon-konon misteri. macam main acah-acah. aku ini dari kategori yang lebih suka jadi side kick dari jadi the main superhero.

9. aku suka keadaan selepas hujan di waktu siang. macam perasaan hey-it's-not-the-end-of-the-world-yet. kalau waktu malam aku suka waktu hujan turun.

10. aku ada kebolehan untuk tidur di mana-mana saja. some of my friends have realized that. apa susah, rasa ngantuk, cari spot yang boleh menampung posisi paling selesa untuk tidur, lelapkan mata, ignore orang sekeliling pasal tidur saja, bukannya bogel pun. perkara normal. tapi of course aku akan elakkan posisi yang boleh menyebabkan mulut aku ternganga.

11. barang-barang secondhand pada aku, sangat berharga. pasal mesti setiap satunya ada sentimental value. dan murah harganya. lately, aku terlalu banyak membeli-belah jadi apa salahnya kalau aku mengaku sebagai seorang cheapskate. always, kalau orang tanya harga sesuatu barang milik aku, i'll reply with "i can't remember tapi confirm murah pasal kalau mahal, aku takkan beli kot."

12. aku hanya pandai berkawan dengan perempuan. aku suka bergesel, bermanja dengan my girlfriends pasal aku sayang mereka like how i love cats. aku tidak pandai berkawan dengan lelaki. always, i end up flirting with them. tapi selalunya aku respect mereka yang sudah ber-girlfriend. and i'll make an effort of befriending their girlfriends. tapi sekarang, kalau boyfriend kau yang gatal, aku layan saja. ini, aku tahu, cara revenge yang salah.

13. aku sudah jumpa cara untuk burn it all away bilamasa angin sakat datang. aku akan layan nafsu aku sampai aku puas hati. dan feel bad and very guilty about it. kemudian menangis tidak tentu pasal. after that, i'll be okay. lepas itu, aku akan ulang semula rutin. well, kita perlu survive this hardcore life, kan? awal-awal, aku minta maaf pada mereka yang akan dipergunakan secara subconciously nanti.

14. walaupun aku ada otak, tapi aku jarang-jarang menggunakannya lantas aku tidak anggapnya sebagai aset aku. aku anggap perasaan dan my breasts are my valuable assets. i've been sexually harassed (minor) since i was young. pasal itu lah aku selalu saja rasa diri aku worthless. by the way, i'm good in bed. no kidding.

15. aku sayangkan family aku. seboleh-bolehnya aku tidak mahu kehilangan each of them. kau tahu, dalam sebulan hanya sekali sahaja aku akan pergi jumpa abah eventhough he's just a few minutes drive from my place. kadang-kadang lebih sebulan baru jumpa. along pula, he's in klang valley tapi i can't recall the last time i saw him. i don't talk much with mak pasal memang agak susah untuk buat dia faham life yang aku sedang jalani sekarang. she even had to ask my cousin about my love life. aku selalu terfikir apa akan jadi pada wedding day aku nanti (kalau ada lah orang yang berminat). my parents, they don't talk to each other; the perang dingin have been going on since forever. currently, i hold on tight to my sister. itu pasal lah aku mengamuk bercampur sedih waktu aku dapat tahu tentang dia dan lelaki tua. itu pasal juga, aku tidak kisah pun mahu lari ke tioman for raya pasal raya kan is all about togetherness. apparently that's only a quarter of my family. jadi, what's the point pun, kan?



okay. aku mahu tag 10 blogger yang selalu buat aku feel good:
robot asmara
ben donasco capulet
downtrodden
sarinana
sarah is the one
xumb
moon-people
ledisordre
[n]
nuvera

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

maaplah kawe ngak memiliki blog lagi

sarahistheone berkata...

oh i baru perasan, tapi i nak siap2 aerobik pula. nanti i respond. ehehe.

pjoe berkata...

*terbalik
pandai berenang tapi haram tk pernah pergi pulau---->

[n] berkata...

Consider it done ;)

p/s: I pon tak tau berenang.

fictionita berkata...

ok, kawe.

***

it's ok sarah. take ur time.

***

pjoe, u hv to. rugi la kalau pandai berenang tapi belum pernah pegi pulau. nnti boleh kawan dgn penyu :D

***

thanks :D
i remember my first island trip to kapas. kitaorg dah lari-lari masuk air pastu i dgn rileknya ckp, "eh, aku tak reti berenang la. camane nak pegi snorkel?" which left my friends jaw-dropped. heh. pastu they taught me sikit. pastu i ok- go je la. haha!

gary berkata...

good in bed?

mmmm..interesting, i loike!

:D

p/s: doakan eurotrip aku sukses weh!

=w=

fictionita berkata...

EUROTRIP???!!!

demyuhnigga -_-

Tanpa Nama berkata...

daaaaaaaaaaa jaaaaaaaawaaaaaaaaaaaab