Jumaat, September 12

tentang mimpi

dulu waktu aku masih anak kecil, aku kerap bermimpi pergi ke suatu tempat. satu, macam auditorium yang bangunannya looked so 70's. yang satu lagi, kampung arwah nenek aku. yang peliknya, the 70's-looking auditorium tidak wujud dalam reality begitu juga kampung yang aku mimpi kan itu. tapi aku ada 2-3 kali mimpi ke tempat yang sama. yang itu malam waktu aku rasa rindu akan kampung arwah nenek aku, aku pergi ke kampung yang dalam mimpi. bukan yang ada di realiti. seingat aku, the last time i dreamed of going to that 'kampung' was way back in secondary school. setelah sekian lama, aku kembali ke kampung yang sama cuma dengan keadaan yang macam maju sikit.
i'm just curious. kamu semua ada mimpi sebegitu kah? going to the same place in your dreams, yang tidak wujud in reality pun, berulang kali?

4 ulasan:

sarahistheone berkata...

senandung, i tak lah mimpi tempat yang tak wujud secara tepat. tapi i selalu mimpi sequence of events yang akan start dekat rumah lama we all, masa zaman susah-susah sikit maybe sebab i ingat yang tu, then akan ke sekolah rendah, then ada satu tempat i tak tahu.then sambung lagi area yang i familiar. area rumah lama biasanya.


anyway, sometimes, tempat yang in between to, i jumpa akhirnya. macam i mimpi di satu bilik, last-last i masuk bilik tu dekat UM. of course tak tahu sebab tak pernah pergi masa mimpi time sekolah.

macam sign ke apa. tapi ada yang tak jumpa lagi sampai sekarang. maybe later in life kot. don't know why. i ada mimpi macam tu

fictionita berkata...

wow. kira ni u boleh tgk future sikit-sikit lah. so weird ya, i kept going to that place again and again, in my dreams. ada 2-3 kawan i cakap i pelik sebab boeh ingat mimpi dengan clear pasal i selalu je cerita dengan diaorg, "ei, u know what, mlm tadi, aku mimpi bla bla bla..." but i don't find it weird utk ingat mimpi yg baru je pagi tadi punya.
weird ke?

sarahistheone berkata...

kalau baru mimpi tak weird la. i selalu mimpi yang betul pasal family or orang terdekat. ada macam psychic sikit ke apa. maybe sebab i have strong feeling dekat orang i rapat. mimpi can indicate something jugak. just jangan terlalu fikir. tapi i tak pernah pulak baca buku tafsiran mimpi. nanti semua mimpi i nak tafsir


latest i mimpi my favourite lecturer (a guy yang macam nerdy sikit) tanya i pasal bila lagi i nak pergi bijou bazaar. i cakap entah, why asked? he said sebab the founder of bijou bazaar ialah pembaca setia blog dia.


lawak seh.


study
bijou bazaar
blog

benda i suka then i mimpi as a whole. hahaha

fictionita berkata...

hahaha! i pun kadang2 selalu mcm tu. i think too much & apparently sat nnti masuk dlm mimpi. my gf, she said i suka sgt bawa masuk perasaan sampai ke tido. itu lah jadi benda-benda merepek. & then bila terjaga nnti i feel like talking to someone abt it. so tak kira la pukul berapa kan, i selamba call je. usually bila terjaga dari tido i akan feel very-very lonely. ada loose screw somewhere ni. heh.