Isnin, September 8

of plain honesty and hypocrisy

i lie. i lie a lot and when you lie a lot, you're considered a liar. but at times, i get tired of lying so i tend to tell the truth. pasal yes, a lie will obviously lead to another and you can never know when it will end. tapi bila aku bercakap jujur selalunya aku akan beritahu mereka yang rapat dengan aku. dan selalunya the things i utter to them aren't the nicest things. i have two very, very close girlfriends. the type of girls yang memang true girlfriends pasal they stick with me, on my side through whatever craps that you can imagine. dan aku? hmm...not the very true kind of girlfriend. kind of yang kau tidak perlu peduli sangat pun. aku ada satu prinsip diri yang macam agak susah untuk ditch: if you don't mess with me, then i'm fine. walhal my two girls pula: you mess with my girlfriend means you're messing with me. when i was down and had a thing against a dwarf bitch or that singer's junky sister, they were there sticking up for me, showing their hate. but me? i couldn't bring myself showing the hate against their rivals because i just...couldn't. pasal personally mereka belum threaten aku lagi so aku jadi neutral. pasal aku seboleh-bolehnya tidak mahu enemies. enemies buat kau rasa gelisah dan aku kalau gelisah jadi macam sakit mental. macam schizo sikit. trust me, kau akan benci aku bila aku paranoid sebegitu. so i try be nice to everyone. well, yang tidak cari masalah dengan aku lah. yang cari masalah itu, pay the price lah, kan? macam kalau kawan aku ada band dan muzik yang mereka bawa just happened to not be my cup of tea, no matter how nice and great they are as friends to me, it will still stay that way: not my cup of tea. i'm so cruel. plus way too confused pasal macam mana aku boleh deny everything else and practice pretentious tapi untuk hati seorang teman yang priceless, aku gagal? my lovelings, sifat aku yang satu ini, aku harap-harap sangat kau boleh understand. besides, you already know i am THAT ignorant. aku betul rasa guilty sangat.

4 ulasan:

a wife to her bestfriend & a mommy berkata...

aku. tak. tau. nak. cakap. apa.

lets meet up & hug each other. tak perlu entri seserius begini buat aku panik. ok. aku busy like hell. tapi, kite mesti jumpe!

fictionita berkata...

apsal pulak kau yang nak panik, gila??? ye lah. nnti bila kereta aku ok, i'll drive to u. aku rasa kan, sifat panik aku diserap dari kau, ok.

Tanpa Nama berkata...

aku pon panik bila leen ckp panik,
tapi bukan panic at the disco,
itu lain!

heh!

fictionita berkata...

apsal kau pun nak sebok panik jugak? gila.

owh. aku lupa kau pun ada sifat paranoid. haha.