Selasa, September 23

kau sudah rugi satu kawan

apa perasaan kau, bila kau sudah tersilap langkah and got yourself an enemy, dan sebenarnya, exactly sebelum kau tersilap langkah itu, your new found enemy actually likes you. like, practically adored you. mesti kau rasa rugi, kan? pasal elok-elok kau dapat a friend who adores you, kau ikut nafsu, buat palat. dan kau dapat enemy which of course menyusahkan pasal kita makan-minum-jalan di satu kota durjana yang kecil. mahu atau tidak, mesti akan bertembung. somehow. dan saat aku bertembung dengan mereka who chose to be enemies rather than befriending me, kau tidak tahu betapa sakit hati aku macam ada tangan menyeluk ke dalam dada, squeezing hati aku yang tidak kuat, dan jus-nya akan keluar mengalir mengikut satu saluran yang disambungkan ke mata aku yang rabun ini.
persoalan sebenarnya, kenapa aku degil sangat mahu simpan perasaan sayang ini walhal terang-terangan i'm just torturing myself? perasaan root yang kemudian darinya lahir perasaan benci, dendam, sedih. tujuh bulan. jangka waktu itu sepatutnya sudah cukup to make me throw all these feelings away, kan? and please tell me it's not true, perasaan yang sedang buat aku sakit ini, namanya cinta kah?

7 ulasan:

mart gee berkata...

wow
wow
wow
kuasa cinta adalah besarkan
sungguh enak bahasamu

salam perkenalan dariku

fictionita berkata...

ye lah kot. macam api, kalau kecik boleh hangatkan badan, buat masak, kalau besar, hangus semuanya.

helo helo, kwn ajai :)

sarahistheone berkata...

maybe takde guts ke apa. ke banyak obstacle. hehe

Dani Izwan zainol berkata...

konfirm cinta!!!aku jamin!!

pjoe berkata...

macam cerita Ali Setan
makin benci
makin dia dok ingat

fictionita berkata...

tak mungkin takde guts to throw it away. because i have to. because i don't wanna be bitter.

***

anda pasti, dani?

***

itu namanya degil, kan?

magenta berkata...

what happened? why did u change your url?