Isnin, September 8

siri mimpi: buku ATP, 1994

we were there again, in cherating. the same chalet next to the stables(1). i saw a white horse with those black freckles(2). cuaca agak panas. i was hanging out on the porch, membaca buku yang macam buku teks sekolah. cuma nipis sedikit, macam buku kemahiran hidup tapi bersaiz segi empat sama. the book was written by Mm(3), about his college days at LUCT(4). the book was about why he failed his course: because he always helped his coursemates studying for exams. aku selak pages by pages. dia senaraikan antara coursemates-nya yang berjaya yang salah seorangnya adalah karl lagerfeld(5) dan aku macam terkejut tapi masih percaya yang fashion icon itu pernah belajar di LUCT. next to the profile picture, ada a little description macam ini:

KARL LAGERFELD
(nama sebenar adalah 'henri')

dan aku mengangguk sambil mulut aku berbentuk 'O'. aku selak-selak lagi kemudian aku tengok cover buku. kau ingat time kalau karaoke lagu melayu, sebelum lagu start akan keluar title dan ada model lelaki yang konon macho habis pose frust bercinta sambil merenung jauh? Mm was doing the exact pose for the book's cover. aku tidak gelak, hanya pelik jadi aku cari tahun publication buku itu. 1994(6). owh. no wonder. aku belek-belek lagi dan back cover pula ada gambar bekas teman wanitanya yang berbibir mungil itu. posing maut. aku tidak rasa sangat pelik pasal tahun publication-nya adalah 1994.



(1) mungkin aku semangat sangat mahu return to cherating after raya nanti for the surf competition(no. i do not surf) which some of my friends would be there. i also got a missed call from geng in the middle of my slumber.
(2) kuda favourite yang dulu selalu aku intai setiap kali lalu di UPM on the way to work.
(3) sebelum tidur aku baca blog dia dan aku rasa comel pasal dia tidak kisah untuk hari-hari ke subang.
(4) aku suka his current girlfriend jadi aku klik blog dia pula. she's studying in LUCT.
(5) sebelum tidur, aku sempat juga melayari facebook dan tengok kawan aku menggayakan jeket karl lagerfeld yang berharga RM2000 or RM4000. lebih kurang.
(6) siangnya aku baca blog jebon tentang kisah puasanya pada tahun 1994.

2 ulasan:

sarahistheone berkata...

i dulu minat sangat fazura- i mimpi dia sihirkan semua family i.

fictionita berkata...

hahaha! u merepek ok. dia sihirkan family u jadi apa? groupie dia ke? ke bawak dia pegi shopping spree?