Khamis, Julai 2

i did it all for the nookie

lewat malam Ahad, dari topik biasa-biasa, Elle, Yaya dan aku berborak ke topik yang jadi lebih serious. over the weekend, Yaya found out sifat aku ada sedikit-sebanyak sama dengan sifatnya. aku tengok Yaya macam baru jumpa kawan baru. i've always been amazed by her irresistable personality, a certain kind of charisma. aku suka dengan mereka yang banyak baca buku and then share it with you. topik yang dibincangkan malam itu adalah tentang orang-orang famous di kota durjana. not the celebrities but those yang ada character tersendiri, punya charisma yang buat head turns. macam that girl photographer yang menggunakan sumber teknologi sehabis-habisnya or that amoi yang aku rasa dalam kepalanya sentiasa ada neon wools weaving into something extraordinary. aku cemburu dengan mereka yang sentiasa ada neon wools weaving in their heads. did they take a whole bunch of raisins or caviar growing up instead of masak lemak cili api?

and then Yaya cakap all you have to do is be yourself. buat apa yang kau suka dan kau akan jadi original, bukan yang ciplak. and then i got thinking (instead of weaving) pasal apa yang Yaya cakap buat aku rasa pedas. aku rasa selama ini aku buat sesuatu perkara pasal aku mahu impress seseorang konon yang 'hey, aku boleh survive lah' walhal memang sangat ketara those things i did sebenarnya bukan diri aku sendiri. aku biarkan yang semalam take over hari ini. tidak beri peluang langsung untuk hari ini bloom into something new pasal disekat oleh aku sendiri. aku pun tidak pasti apa yang aku cuba prove.

i'm not attached so why do i subconciously let some unimportant beings control me?

Tiada ulasan: