Isnin, Julai 20

if you don't mind, it doesn't matter

pergi Seremban, aku dapat tiga pasang kasut pre-loved. hi-cut boots, Oxford heels, Oxford men. black, black, black. baru saja beberapa minggu lepas ada orang tanya aku suka beli apa dan aku jawab aku ikut mood, it's been a while too since i've bought shoes. 3 pasang kasut dari bundle dan satu sandal dari Carrefour = balas dendam. tapi kau jangan risau, aku cheapskate jadi berapa sangatlah yang aku spent over the weekend. petang Ahad i found out about the fashion market di tengah busy area tapi nasib baik aku seorang pemalas jadi aku pergi ke rumah Abah. harapan untuk ambil basikal BMX along rupanya sudah dihantar ke kampung. jadi sambil chomp, chomp ayam Mexico, Mili menjahit mata lalat disebelah with Abah constantly hisap paipnya, kami berborak tentang world history. i've always been fascinated by history. di sekolah aku macam 50-50 lah suka sejarah tapi waktu kolej, walaupun repeat kelas art history, in the end aku sangat suka. paling suka kalau ada soalan suruh define the paintings. i was able to remember the year of the paintings were made tapi sekarang jangan cuba-cuba tanya aku. google kan ada.

kemudian dari world history masuk topik tentang orang Inggeris dan culture mereka. the Americans dengan denims dan T-shirts-nya. and then Abah cerita pasal his nurse yang berkahwin dengan matsalleh dari U.K. yang rupanya macam sangat tua, tapi umurnya tidaklah sangat. dia kata it's normal anyway for them to look so mature (boleh refer pada Britnay Spears di tempat kerja aku, she's only 22 and yet umur dia nampak macam jauh sangat dari aku). "i think it's your mindset lah, that makes you look youthful or otherwise." and Abah agreed. Mili memang panas lah pasal selalunya people will either think we're twins or she's the elder sister.

jadi pagi tadi aku decide, kalau ada orang tanya umur aku berapa, i'll just say, "guess. whatever number that comes up in your head, will be my current age."



Age is an issue of mind over matter. If you don't mind, it doesn't matter. - Mark Twain

Tiada ulasan: