Rabu, Julai 15

siri trackback: 03 - come back to bed.

'it was late night. dua tahun yg lepas. when we were 20.
it was a mistake for us to choose 14 february 2004 as the special date.
tarikh yg akan mengingatkan segala suka-duka yg pernah kita alami.
tarikh keramat dimana pd setiap tahun akan disambut dengan warna merah jambu.

kamu kata aku yg bersalah. sedih mengetahui itu.
kamu kata kamu penat. menunggu aku yg seakan-akan tidak berubah.
kamu silap. kamu juga ada salahnya.
kamu tidak memberi ruang untuk aku menerima.
kamu bertubi-tubi memberi.
aku tak cukup tangan. harus aku katakan, kamu gelojoh.
habis membazir.
aku sentiasa memberi kamu peluang. pertama,kedua,ketiga…
sampai saat ini.

kamu?
aku langsung tidak diberi peluang.

i said i’m slowly moving on.
hanya jasad. rohani aku masih disini.
menunggu kamu pulang.
come back to bed.
please.

setiap kali aku terjaga dari tidur, sebak datang menghinggap.
kamu aku nampak.
sudah puas aku menangis.
tapi aku masih mampu menangis lagi.
dan lagi. kerana kamu.
kamu yg terlalu ego untuk mengakui kesalahan sendiri.
betapa kasar aku, tetap masih merindui kamu.
pelik. sedang aku tahu kamu seorang pendera.
sakit.


tapi masih aku menunggu kepulangan kamu.
come back to bed. please.'

10/10/06 taken from the original wishful thinkings. wasted thoughts.

Tiada ulasan: